رأی‌گیری از ایرانیان خارج کشور توسط ۲۵۰ شعبه انجام می‌شود-راهبرد معاصر

رأی‌گیری از ایرانیان خارج کشور توسط ۲۵۰ شعبه انجام می‌شود

مسئول برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج کشور گفت که روز ۸ تیرماه ۲۵۰ شعبه اخذ رای کار رأی‌گیری از ایرانیان خارج کشور را انجام خواهند داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 13
کد خبر: ۲۴۵۲۷۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا محمودی مسئول برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج کشور و مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره آمادگی کامل وزارت خارجه برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشورگفت: ما در خارج کشور ۲۵۰ شعبه اخذ رأی داریم که روز ۸ تیرماه کار اخذ رای از ایرانیان خارج کشور را انجام خواهند داد.


وی اضافه کرد: بر همین اساس ما در آمریکا بیش از ۳۰ شعبه اخذ رای بعلاوه دو  شعبه سیار خواهیم داشت.


محمودی تصریح کرد: در انگلیس هم ۱۰ شعبه و در آلمان هم ۵ شعبه اخذ رای، ارای هموطنانمان را جمع آوری خواهند کرد.


مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در عراق هم با توجه به اینکه ایام انتخابات با ایام عید سعید غدیر همزمان شده بسیاری از هموطنانمان در سفر زیارتی در عراق هستند ۲۳ شعبه اخذ رأی در ۶ حوزه کار رای گیری از این عزیزان را انجام خواهند داد.


وی ادامه داد: با توجه به وصول درخواست‌ها از سوی ایرانیان مقیم کانادا جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، پیام‌هایی از طریق مجاری دیپلماتیک برای مقام‌های کانادایی ارسال شده است و در انتظار اقدام هستیم.


محمودی درباره پیش بینی از میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در خارج کشور اضافه کرد: با توجه به بازخوردهایی که از سفارتخانه‌ها گرفتیم، انشالله شاهد مشارکت بسیار خوبی خواهیم بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده